loading...
سایت تفریحی سرگرمی مسترفانی
Mohammad بازدید : 162 دوشنبه 17 آذر 1393 نظرات (0)

یه خواب خوب در شب برای ذهن و بدن ضروریه تا عملکرد درستی داشته باشن. بعضی اشتباهات هستن که ازشون اطلاعی ندارین و باعث میشن به قدر کافی نخوابین.

لیست بدترین اشتباهات در خوابیدن :

خوردن غذاهای سنگین برای شام
اگه شب غذای سنگین میخورین بخصوص اگه پروتئین زیادی داشته باشه، پس شانس اینکه نتونین بخوابین خیلی بیشتر میشه. پروتئین سخت هضم میشه و بنابراین هضمش بیشتر طول میکشه. بدن وقتی که خوابه نمیتونه عمل هضم رو انجام بده، پس شبها پروتئین زیاد مصرف نکنین. غذاهایی که کربوهیدارت یا قند زیادی دارن هم باعث میشن خوابتون نبره.

نوشیدن قهوه در شب
کافئین یه محرکه که بدن رو تا ۱۲ ساعت بعد از مصرفش هشیار نگه میداره. از نوشیدن کافئین در شب پرهیز کنین چون نمیذاره خوابتون ببره. مراقب منابع دیگه کافئین مثل چای هم باشین.

مصرف داروی خواب آور
داروی خواب آور ممکنه باعث بشه که بخوابین، اما در وهله اول این مشکل رو درمان نمیکنه که این مسئله از به خواب رفتن شما جلوگیری میکنه. این داروها خطرناک هستن چون میتونن خیلی راحت شما رو وابسته کنن و عوارض زیادی هم برای سلامتی دارن.

خوابیدن در اتاقی که یه حیوان خانگی حضور داره
شاید شما و حیوان خانگیتون نتونین دور از هم بخوابین، اما اگه اون مزاحم خوابتون میشه بهتره تجدید نظر کنین! حیوانات خانگی عادت دارن در طول خوابشون تکون بخورن، لگد بعکس-بازیگران-زن.html" title="زن" target="_blank">زنن و خرناس بکشن، اگه این چیزا باعث میشه بیدار بمونین پس بهتره حیوان خانگیتون تو یه اتاق دیگه بخوابه.

دراز کشیدن وقتی که خوابتون نمیبره
اگه خوابتون نمیبره، دراز کشیدن و فکر کردن درباره خواب باعث میشه اوضاع بدتر بشه. به جای اینکه ذهنتون رو با استرس درگیر کنین ، کاری انجام بدین که آرامش بخش باشه، مثل کتاب خوندن، گوش دادن به موسیقی، قدم زدن دور خونه، این فعالیت ها باعث میشن آروم بشین و خوابتون بگیره.

تماشای تلویزیون قبل از خواب
وقتی که هوا تاریک میشه بدن حس میکنه که باید بخوابه، اما وقتی که شب تلویزیون تماشا کنین، نور الکترونیکیش باعث میشه که سیستم بدنتون دچار سردرگمی بشه. در حقیقت، این اتفاق برای هر نوع صفحه الکترونیکی دیگه مثل لپ تاپ، تبلت، موبایل هم میفته. این وسایل رو برای حداقل یک ساعت قبل از خواب خاموش کنین. یادتون باشه دیگر منابع نور رو هم خاموش کنین چون این نورها در خوابتون اختلال ایجاد میکنن.

نگران بودن درباره خواب
هر چقد که بیشتر درباره به خواب رفتن نگران باشین، دیرتر خوابتون میبره. استرس خواب رو مختل میکنه. پس از اضطراب دوری کرده و سعی کنین کارهایی رو انجام بدین که آرومتون میکنه. اگه درباره این نگران هستین که خوابتون نبره، به احتمال زیاد خوابتون نمیبره!

تنظیم تعویق در زنگ ساعت
شاید فکر میکنین اگه پنج دقیقه دیگه بخوابین خیلی براتون مفیده، اما در حقیقت، مجبور کردن بدنتون به اینکه بین حالت خواب و بیداری بمونه باعث ضرر رسوندن بهش میشه. با این کار سیکل طبیعی خوابتون مختل میشه و ضمنا این خواب های کوتاه کیفیت خوبی هم ندارن.

چرت زدن طولانی
اگه عصرها طولانی چرت میزنین پس ممکنه شب نتونین بخوابین. بدن به خواب کافی نیاز داره، اگه بیش از حد بخوابین باعث میشین که مشکلاتی در بدنتون به وجود بیاد. اگه میخوان چرت بزنین حتما ظهرا اینکارو بکنین و یادتون باشه که بیشتر از یک یا دو ساعت نباشه.

خوابیدن در تعطیلات آخر هفته
خیلی از آدما در طول هفته باید زود بیدار شن و بنابراین دوست دارن آخر هفته زیاد بخوابن و دیر بیدار شن. این کار برای ساعت بدنتون مضره، چون اون رو از روند عادی خودش دور میکنه و مجبور میشه دوباره شنبه از نو شروع کنه. سعی کنین در طول هفته به اندازه کافی بخوابین (هفت ساعت در هر شب) تا آخر هفته نیاز به خواب زیادی نداشته باشین.

خوابیدن روی تشکی که خیلی نرم یا خیلی سفته
تشک شما نباید خیلی سفت باشه که صبح ها سخت از جاتون بلند شین یا اینکه اینقد نرم باشه که از کمردرد رنج ببرین. به جاش باید یه تشکی داشته باشین که نه خیلی سفت و نه خیلی نرم باشه تا یه خواب خوب رو براتون تضمین کنه.

استفاده از مواد مصنوعی در رختخواب
لباس راحتی و ملحفه ها باید مواد طبیعی باشن، موادی که قابلیت رد و بدل کردن هوا رو داشته باشن. الیاف مصنوعی اجازه نمیدن که پوستتون نفس بکشه. پوست در طول شب سلول های مرده زیادی رو دفع میکنه، به جای اینکه اونا رو در نزدیکی خودتون به دام بندازین باید از الیافی استفاده کنین که از دستشون خلاص بشین.

رفتن به رختخواب با پاهای کثیف
اگه با پاهای کثیف به رختخواب میرین، کثیفی و باکتری رو به تشکتون منتقل میکنین. رختخوابتون به اندازه کافی سلول مرده داره و گرد و غبار پاهاتون باعث میشن که این سلول ها بیشتر تغذیه بشن.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت در ساماندهی ثبت شده است و مطالب آن صرفا جهت سرگرمی هموطنان عزیز است و هدفی مغایر با احکام جمهوری اسلامی ایران ندارد با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 830
  • کل نظرات : 3335
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 982
  • آی پی امروز : 53
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 191
  • باردید دیروز : 142
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,307
  • بازدید ماه : 4,147
  • بازدید سال : 55,692
  • بازدید کلی : 1,669,536
  • کدهای اختصاصی
    عضویت سریع
    [Reg_Fast_Form]