loading...
سایت تفریحی سرگرمی مسترفانی
Mohammad بازدید : 143 یکشنبه 13 مهر 1393 نظرات (0)

در این مطلب از سایت مسترفانی برای شما کاربران عزیز و گرامی نقد و بررسی تبلت جدید Xiaomi Mi Pad 7.9 را قرار داده ایم.این تبلت ویژگی های عالی دارد و اگر قصد خرید تبلت را دارید بهتر است این مطلب را بخوانید و با این تبلت هم آشنا شوید.با ما همراه باشید.

شرکت چینی Xiaomi در حال تلاش برای خودنمایی و جا انداختن نام خود در دنیای موبایل‌های هوشمند و تبلت‌ها است. محصولات این شرکت شایستگی رقابت با بزرگان این عرصه را دارند و Xiaomi می‌خواهد در کشورهای بیشتری شناخته و معرفی شود. تبلت Xiaomi Mi Pad 7.9 یکی از محصولات بسیار خوب این شرکت است که ویژگی‌های عالی دارد. البته شایان ذکر است، تقریبا همه مشخصات این تبلت کپی‌برداری از دیگر تبلت‌های موجود در بازار است و خودش هیچ نوع ویژگی نو یا خاصی ندارد.
Xiaomi در آسیا با لقب «اپل چین» نیز شناخته می‌شود. تبلت Xiaomi Mi Pad 7.9 در نگاه نخست نسخه ارزان‌قیمت اپل آی‌پد مینی ۲ به نظر می‌رسد. این دستگاه، نمایشگر ۷٫۹ اینچ دارد و رزولوشن تصویر آن نیز ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل است. رابط‌کاربری این محصول که MIUI نام دارد بیشتر مشابه iOS کار می‌کند تا رابط‌کاربری اندرویدی‌ها. از نظر طراحی بسیار شیک است اما از نظر باریک بودن به پای آی‌پدهای اپل نمی‌رسد. با بدنه پلاستیکی که Mi Pad 7.9 دارد می‌توان گفت تلفیقی از آی‌پد و آی‌فون ۵c است.
طراحی اپل‌مانند و پوسته MIUI و سیستم‌عامل ۴٫۴٫۴ اندروید (کیت‌کت) باعث می‌شود تا بیش از پیش آن را به محصولات اپل شبیه بدانیم. Xiaomi با این کار گویا قصد گول زدن کاربران را دارد زیرا در عالم فناوری و خلاقیت چندان جالب نیست دو محصول تا این اندازه به هم شباهت داشته باشند.
رزولوشن صفحه نمایش تبلت Mi Pad 7.9 بسیار عالی است. پرداعکس-بازیگران-زن.html" title="زن" target="_blank">زنده دستگاه چهارهسته Cortex-A15 و تراشه انویدیا تگرا K1 دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز ۱۹۲ هسته است که با گرافیک دسک‌تاپ‌های بازی برابری می‌کند.
طراحی و کیفیت ساخت
تبلت Xiaomi Mi Pad 7.9، همان‌زور که قبلا هم اشاره کردیم تقریبا کپی برابر اصل آی‌پد مینی ۲ ساخته شده است و این شباهت را از اندازه صفحه نمایش گرفته تا حاشیه نمایشگر، فرم کلیدها و قالب کلی دستگاه به خوبی شاهد هستیم. البته تنها تفاوت آنها در ضخامت دستگاه‌ها است.
Mi Pad 7.9 از پلاستیک ساخته شده است. اندازه این تبلت ۲۰۲×۱۳۵٫۴×۸٫۵ میلی‌متر است. به این مفهوم که ۲ میلی‌متر بلندتر، ۰٫۳ میلی‌متر عریض‌تر و یک میلی‌متر ضخیم‌تر از آی‌پد مینی ۲ است. جالب است بدانید با اینکه The Mi Pad 7.9 از پلاسیتک ساخته شده، اما ۲۹ گرم سنگین‌تر از آی‌پد مینی ۲ است.
هر چهار لبه دستگاه خمیده و گرد هستند، بدنه نیز از پلاسیتک یکپارچه ساخته شده است که به زیبایی آن می‌افزاید. در ضمن، در دست گرفتن آن نیز آسان است و به‌راحتی می‌توان با یک دست با آن کار کرد. قاب جلوی دستگاه به طور کلی با صفحه نمایش پوشانده شده است. شیشه نیز با فناوری گوریلا گلاس ۳ پوشانده شده است تا ضدخش بشود. در زیر نمایشگر هیچ کلید فیزیکی قرار ندارد اما در عوض، سه کلید لمسی وجود دارد. پشن تبلت صاف است و فقط در حاشیه‌ها کمی خمیدگی را شاهد هستیم. پلاستیکی بودن دستگاه این مزیت را دارد که کمتر اثر انگشت روی آن باقی می‌ماند و در دست نشستن آن نیز آسان‌تر است.
 صفحه‌نمایش
صفحه نمایش Xiaomi Mi Pad 7.9 نیز همانند اپل آی‌پد مینی ۲ و ۷٫۹ اینچ است. همان‌طور که گفیتم، رزولوشن برابر نیز دارد و ۱۵۳۶×۲۰۴۸ پیکسل است. حتی تراکم تصور نیز ۳۲۴ پیکسل در هر اینچ است. این نمایشگر فناوری IPS دارد که به بهبود زاویه‌دید بسیار کمک می‌کند.
چیدمان پیکسل‌های نمایشگر همان ترکیب استاندارد RGB است و هر پیکسل، زیرپیکسل‌های قرمز، سبز و آبی برابر دارند که به بهبود نمایشگر کمک شایانی می‌کند.
در تست کیفیت نمایشگر تبلت Mi Pad 7.9، همه چیز بسیار خوب دیده می‌شوند و بدون شک کاربر از عمق رنگ مشکی و میزان نور دستگاه راضی خواهد بود. در نور ۵۰ درصد، عمق رنگ مشکی بهتر است اما در حالت ۱۰۰ درصد، کمی تارشدگی دیده می‌شود. این مساله را در تبلت آی‌پد مینی ۲ نیز شاهد هستیم.
بیشینه نور نمایشگر در حالت روشنایی ۱۰۰ درصد، ۵۰۲ نیت است. این میزان از همه تبلت‌های موجود در بازار و حتی آی‌پد بهتر است.
کنتراست تصویر نیز بسیار عالی است و حتی از آی‌پد مینی ۲ نیز بهتر ظاهر شده است. اما در مقایسه با تبلت‌هایی همچون ال‌جی G Pad 8.3 و سامسونگ Galaxy Tab S 8.4 که فناوری نمایشگر آن Super AMOLED است، ضعیف‌تر است.
عمر باتری
تبلت Mi Pad 7.9 شرکت Xiaomi، باتری ۶۷۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. تراشه قوی و نمایشگری با پیکسل‌های زیاد به چنین باتری بزرگی نیاز دارد تا بتوانند به‌راحتی وظایف خود را به انجام برسانند.
باتری تبلت Mi Pad در زمینه مرور وب و پخش ویدئو بسیار خوب عمل می‌کند و تا ۱۱ ساعت وب‌گردی و ۱۳ ساعت پخش ویدئو را پشتیبانی می‌کند. این میزان واقعا عالی و ستودنی است.
از معایب Xiaomi Mi Pad 7.9 باید به داغ کردن تبلت اشاره کرد. در زمان وب‌گردی و مرور وب، باتری دستگاه خنک است اما هنگام تماشای ویدئو، داغ می‌کند. دستگاه‌هایی همانند تبلت‌های اپل در این مورد بسیار بهتر هستند زیرا از جنس فلز ساخته شده‌اند و هنگام داغ شدن، بلافاصله می‌توانند خنک شوند. اما پلاستیک این ویژگی را ندارد و این تبلت نیز در قسمت پشت در نقاط خاصی داغ می‌کند.
تبلت Xiaomi Mi Pad 7.9 قابلیت شارژ بی‌سیم ندارد. البته اپل آی‌پد مینی ۲ نیز از این ویژگی محروم است.
بنچ‌مارک
تبلت Xiaomi Mi Pad 7.9، تراشه تگرا K1 با چهار هسته Cortex-A15 دارد. پردازنده گرافیکی آن نیز از نوع ۱۹۲ Cuda-core و مبتنی بر کِپلر است. تست‌های GeekBench 3، Basemark OS II و AnTuTu 4 روی این دستگاه انجام شده‌اند که همه آنها بر عملکرد کلی پردازنده و پردازنده گرافیکی تاکید دارند.
سرعت پردازنده ۲٫۲۲ گیگاهرتز است که بالاترین سرعت را در میان پردازنده‌های دیگر دارد. این دستگاه، فناوری صرفه‌جویی در باتری نیز دارد که در این تست‌ها از آن استفاده نشده است. تراشه به‌گونه‌ای ساخته شده است که از پروسه ۲۸nm استفاده کند. این پروسه به پردازنده اجازه می‌دهد تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کند.
تراشه‌های اسنپ‌دراگون ۸۰۰ و ۸۰۱ نیز معماری ۲۸nm دارند. این در حالی است که اسنپ‌دراگون ۸۰۸ از پروسه ۲۰nm استفاده می‌کند.
تست Geekbench 3 نشان می‌دهد، تراشه تگرا K1 در رتبه نخست قرار دارد و Exynos و اسنپ‌دراگون به ترتیب پس از آن قرار دارند. تست AnTuTu 4 نیز نشان می‌دهد عملکرد تگرا K1 از همه تراشه‌ها بهتر است. اسنپ‌دراگون ۸۰۱ موجود در سامسونگ گلکسی S5 پس از همه این‌ها قرار دارد.
در آخر در تست Basemark OS II نیز عملکرد تک و چند هسته‌ای پردازنده مورد آزمایش قرار گرفته است و باز هم تگرا K1 از همه پردازنده‌ها بهتر ظاهر شده است.
کیفیت صدا
تبلت Xiaomi Mi Pad نه تنها پردازنده قوی دارد، بلکه از نظر کیفیت صدا نیز بسیار عالی ظاهر شده است. کیفیت و بلندی صدای این تبلت عالی است و کاربر از هر دو آنها راضی خواهد بود. البته مایه تاسف است که با وصل کردن هدفون این کیفیت صدا دیگر وجود ندارد. به این مفهوم که هدفون Mi Pad به اندازه بلندگوهای دستگاه خوب نیستند و صدای استریو در آن ضعیف است.
دوربین ۸ مگاپیکسل
دوربین تبلت Mi Pad 7.9 شرکت Xiaomi، حسگر ۸ مگاپیکسل دارد که با رزولوشن ۳۲۶۴×۲۴۴۸ پیکسل عکاسی و رزولوشن ۱۰۸۰p فیلم‌برداری می‌کند. این دوربین همانند محصولات اپل، فقط یک کلید مجازی شاتر و کلید فیلم‌برداری دارد و برای تنظیم رزولوشن یا کیفیت تصویر هیچ‌گونه تنظیمات بیشتری ندارد.
این دوربین فناوری‌هایی همانند پانوراما یا HDR ندارد. اما افکت‌های تصویری متنوع همچون فیلتر Sepia یا سیاه‌وسفید دارد. منظره‌یاب دوربین نیز در لحظه نشان می‌دهد چگونه این تنظیمات را اعمال کنید. در مورد کیفیت عکس و تصاویر باید این را در نظر داشته باشید این دستگاه یک تبلت است، نه موبایل دوربین‌دار. میزان خلوص رنگ‌ها و محدوده پویایی دوربین خوب است و جزئیات به‌خوبی ثبت می‌شوند. البته لازم به ذکر است، عکس‌ها در مرکز شفافیت خوبی دارند اما در حاشیه‌ها تا اندازه‌ای تار می‌شوند.
در نورهای زیاد نیز، عکس‌ها نویزهایی دارند که چندان جالب نیست.
قابلیت فیلم‌برداری
تبلت Xiaomi Mi Pad 7.9 قابلیت فیلم‌برداری با کیفیت ۱۰۸۰p و سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را دارد. نرخ بیت صدا در حالت آهسته حدود ۱۴ مگابیت در ثانیه است و در حالت بسیار آهسته نیز ۹۶ کیلوبیت در ثانیه است. در ضعیف‌ترین حالت نیز نرخ سمپلینگ ۱۶ کیلوهرتز با صدای مونو دارد. با اینکه این اعداد چندان زیاد به نظر نمی‌رسند اما کیفیت فیلم و صدای آنها خوب است.
همه تصاویر با جزئیات کامل و کمترین میزان نویز ضبط می‌شوند. اما رزولوشن آنها به گونه‌ای هم نیست که بگوییم عالی یا فوق‌العاده هستند. فقط خوب و راضی کننده هستند که برای یک تبلت، کافی است.
 کلام آخر
تبلت Mi Pad 7.9 از محصولات خوب کمپانی Xiaomi است. این تبلت کاملا جمع‌وجور و زیبا است و از نظر دوام و استحکام نیز قابل اعتماد ظاهر شده است. این تبلت به‌واسطه بدنه کوچک و وزن سبک، گزینه خوبی برای حمل و همیشه همراه کاربر بودن است.
یکی از مسایل ناراحت‌کننده در مورد این تبلت، شباهت بیش از حد آن به آی‌پد مینی ۲ است. بااینکه این دستگاه قابلیت‌ها و امکانات متنوع و ارزشمندی دارد، اما این حس کپی‌برداری از تبلت اپل حس خوبی به کاربر نمی‌دهد. رابط‌کاربری دستگاه نیز بیش از اینکه به اندرویدی‌ها شباهت داشته باشد، شبیه iOS است. البته خوب است بدانید نسخه‌ای که در خود کشور چین عرضه می‌شود با Mi Pad 7.9 که در دیگر کشورها هست، تفاوت‌هایی دارد.
به طور کلی، باید گفت تبلت Mi Pad 7.9 پردازنده قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و تراشه تگرا K1 دارد که در میان دیگر تراشه‌های موجود در بازار عملکرد بسیار بهتری دارد. با این تراشه می‌توانید بسیاری از بازی‌های سنگین را به خوبی در تبلت اجرا کنید و از گرافیک خوب دستگاه لذت ببرید.
از آنجایی که این تبلت، یک کپی کاملا واضح از تبلت مینی اپل است، نمی‌توان خیلی قاطع در مورد آن نظر داد.
منبع:برترین ها

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
این سایت در ساماندهی ثبت شده است و مطالب آن صرفا جهت سرگرمی هموطنان عزیز است و هدفی مغایر با احکام جمهوری اسلامی ایران ندارد با تشکر
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 830
  • کل نظرات : 3335
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 982
  • آی پی امروز : 71
  • آی پی دیروز : 62
  • بازدید امروز : 707
  • باردید دیروز : 142
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,823
  • بازدید ماه : 4,663
  • بازدید سال : 56,208
  • بازدید کلی : 1,670,052
  • کدهای اختصاصی
    عضویت سریع
    [Reg_Fast_Form]